Sport On Site

Björn Hellkvist blir ny tränare för Malmö Redhawks

Kategori: Malmö Redhawks IF

Efter att Rögle BK meddelade på sin hemsida på eftermiddagen att Björn Hellkvist säger upp sig som tränare inom organisationen så är det nu redan klart vart han tar vägen. Det blir nämnligen rivalklubben söderut, Malmö Redhawks som Hellkvist ska stå som assisterande tränare i båset tillsammans med huvudtränare Mats Lusth säsongen 2013/14. Björn Hellkvist var hösten 2011 tvungen att avbryta alla tränaruppdrag på grund av Parkinsons sjukdom. Efter att ha rehabiliterats i 18 månader så är han tillbaka och åter redo att träna ett lag på seniornivå igen. Han själv kommenterar på Rögles hemsida såhär om att gå vidare i karriären
  
- Jag bor i Ängelholm, har spelat i Rögle och har coachat Rögle. Det är klart att jag i en framtid önskar stå i Röglebåset igen. Den här branschen är som den är, det finns ett visst antal jobb och de finns inte lediga i Rögle BK nu. Jag vill inte vänta utan använda tiden jag har till att stå i båset på så hög nivå som möjligt.
 
Malmös Sportchef Patrik Sylvegård kommenter på Malmös presskonferans:  

- Björn Hellkvist har tidigare tagit upp Rögle till Elitserien och han kommer att vara ett stort tillskott. Jag är samtidigt glad över att ha hittat en så stark stab som dessutom har en stark anknytning till klubben.


 
Joel Larsson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: